Anis Neesa


kena kerja ke?
11 December 2011 | 9:41 PM | 2 Words
11 Disember 2011 | 9.31pm


assalamualaikum :)
hamboii. tengok gambar atas tuu. banyak nya duit. kalau kita lah yang dapat duit banyak macam ni, apa lah agaknya kita buat kann. mesti macam-macam yang dibeli. tapi tu anis lah. taktahu lah pulak kalau korang. hehe.
zaman sekarang ni, semua guna duit. nak masuk tandas pun guna duit. nak jalan punn kena bayar duit tol. senang kata, takde yang free lahh! kalau nak duit, kena kerja. kalau tak, mana nak dapat duit. kan best kalau takpayah kerja, tapi duit masyukk je. tapi mana ada duit keluar melalui paip air kat rumah korang tuu. takde maknanye!

besar nanti kau nak kerja apa?


kerja apa lah agaknya bila kau dah besar nanti


agak-agak, besar nanti kau jadi apa?

mak ayah anis kerap sangat cakap pasal "kerjaya masa akan datang". anis punn pening nak jawab. last-last memang takjawab lah. yela, mana lah kita tahu masa depan kita kan. lain lah kalau anis ni bela Doraemon. dia kan ada mesin masa. bolehlah anis jenguk-jenguk tahun 2017, 2018, 2019 and so on. masalahnya, Doraemon takwujud! alangkah bagusnya kalau Doraemon tu wujud. mesti korang semua punn bela kann.

* anis cop satu. pilihlah mana berkenan. haha. *

duit takkan senang diperoleh tanpa usaha dan kerja! so, jom kita pilih kerja kita untuk masa akan datang! supaya duit masyukkk. hehe. tapi ingat satu je, "kita merancang, tuhan yang menentukan".


-Past- | -New-